Side topp

Rådgivning i digitale kanaler

Rådgivning

Når ditt selskap har besluttet å øke synligheten i digitale kanaler er det en rekke spørsmål som skal besvares:

  • Hvordan skal du markedsføre deg i digitale kanaler? 
  • Hvilke digitale kanaler er det lønnsomt å være synlig i? 
  • Hva slags digital profil (utrykk) skal du ha? 
  • Hvordan skal du oppnå effektiv bruker-interaksjon og konvertering? 
  • Hva slags innhold skal du presentere? 
  • Hva slags teknologisk plattform bidrar best til at du når sine mål? 

 

One Communication har spisskompetanse på digitale løsninger, og vi kan bidra til at ditt selskap gjør riktige og lønnsomme valg. Kontakt oss idag for en uforpliktende samtale!

Kreative konsepter

Hva er dine kunder interessert i? Hva tenker og snakker de om? Og hvilken innvirkning har dette når ditt selskap skal utvikle konsepter og massekommunikasjon?

Utvikling av kreative konsepter handler om å forstå hva kundene er opptatt av, identifisere og utvikle idéer, og målrette ditt selskaps budskap mot ønsket målgruppe i de riktige kanalene. Men det handler også om å lage raske konsepter som skiller seg fra konkurrentene mht. "wow faktor".   

One Communications kreative stab består blant annet av designere, kreative skribenter og filmfolk som kan hjelpe ditt selskap med å utstråle det riktige uttrykket. Det handler om gode idéer og god historiefortelling som oppleves relevant for kundene og verdiøkende for ditt selskap.

Digital posisjonering og grafisk profil

Internett har blitt det viktigste stedet for å lese innhold, kjøpe produkter og skape relasjoner. Hvordan skiller ditt selskaps tilstedeværelse seg fra konkurrentene? Er det noen forskjell?

Å etablere en digital profil bidrar til at ditt selskap får et tydelig digitalt fotavtrykk som skiller seg fra konkurrentene, og som tydeliggjør selskapets tilstedeværelse og posisjonering. Ditt selskaps identitet er også avhengig av den visuelle presentasjonen. Med ensartet og konsekvent bruk av elementer og regler får ditt selskap et sterkere inntrykk som er lettere å huske. 

En grafisk håndbok er først og fremst et verktøy, som en kokebok, som hjelper ditt selskap til å administrere de grafiske elementene som inngår i den grafiske profilen på en forhåndsbestemt og forutsigbar måte. Og med hjelp av en grafisk manual skal ansatte uten kunnskap om grafisk design få klare regler som bidrar til at den grafiske identiteten forvaltes på en forsvarlig måte.

Våre rådgivere og designere har betydelig erfaring fra utarbeidelse av grafiske manualer og digitale profiler

Brukeropplevelse

Hvordan skal brukeropplevelsen være for dine digitale løsninger og hvordan skal dette bidra til lønnsomhet for ditt selskap? Svaret er å fokusere på tre kritiske områder; Innhold, funksjonalitet og design.

Når vi arbeider med brukeropplevelse er det totalopplevelsen brukeren har ved anvendelse av produktet, tjenesten eller løsningen som er det viktigste. En god totalopplevelse er resultet av en rekke faktorer:

  • Interaksjonsdesign: Brukerinvolvering, innholdsprioritering, innholdspresentasjon og navigasjon 
  • Informasjonsarkitektur: Innholdsstrukturering, kategorisering og navnsetting 
  • Visuelt design: Visuell inspirasjon og engasjement (farger, fonter, former, illustrasjoner, symboler, foto) 
  • Tilgjengelighet: Responsivt design, uavhengig av enhet (eks. manglende støtte for flash på ipadprodukter), handikap 
  • Innhold: Relevant innhold, video, foto, animasjoner, symboler 


Vi har dyktige konsulenter som hjelper ditt selskap til å skape engasjerende og brukervennlige løsninger.

Digital synlighet

Gjennom søkemotoroptimalisering, bruk av sosiale medier og målinger av trafikk og brukeradferd, sørger vi for at flere av kundene i din målgruppe finner siden din.

Søkemotoroptimalisering (SEO) dreier seg om tilpasse og optimalisere nettsider for å overbevise søkemotorene om at ditt nettsted har det mest relevante innholdet for internettbrukere. Resultatet av en vellykket søkemotoroptimalisering er høyere "ranking" i søkemotorene og flere gratis-besøkende på dine nettsider.

Ved bruk av verktøy for eksperimentering og testing, identifiserer vi de optimale måtene å presentere innhold og nettsider på for å få flest mulig brukere til å utføre ønsket handling. Alle kundeprosesser måles, analyseres og rapporteres fortløpende gjennom Google Analytics for å oppnå optimal effekt og kvalitet i forhold til felles forhåndsdefinerte mål.

Oppgaver vi gjør for å øke digital synlighet:

  • Webanalyse 
  • Søkemotoroptimalisering 
  • Bannerannonsering 
  • Konverteringsoptimalisering
Side bunn
Bunn av side